Mission LUGG.

Ok. Nyss hände något ytterst olustigt. Fast jag skrattade så jag grät efteråt.
Min lugg ha varit lite för lång ett tag och de senaste dagarna på jobbet har jag satt upp den för att den har hängt i vägen och petat mig i ögonen och vart allmänt retsam. Men jag tycker ju om min lugg och vill därför låta den hänga fritt och bestämde mig således för att göra någonting åt den rådande situationen. Eftersom jag tidigare testat att klippa den själv med mindre bra reslutat så valde jag att fråga mamma om hon ville hjälpa mig. Det ville hon.
Jag vattenkammar luggen och gör mig redo. Innan hon ska klippa säger jag:
- Klipp precis under ögonbrynen
- Ja
När hon klipper känner jag att det åker av en rejäl bit och jag tänker att oj, den var verkligen lång.
När jag tittar mig i splegeln möter jag inte riktigt den bild som jag hade förväntat mig...
- Mamma, jag sa ju att du skulle klippa precis under ögonbrynen!
- Jaha! Jag trodde att du sa precis ÖVER ögonbrynen.
Kontentan är att jag nu måste fortsätta sätta upp luggen om jag inte hädanefter vill se ut så här:
Tänk vad kommunikation kan vara viktigt ibland!
Peace out!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hahahahahahah! :) vad FINT!

2012-06-14 @ 21:27:00
Postat av: Anonym

hahahah! Underbart! Men tänk att du passar i "över ögonbrynen" också! ;P

2012-06-16 @ 19:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0