Midsommarafton.

Måste ju självklart skriva och visa bilder från midsommarafton som denna gång firades hemma hos oss. Mamma och pappa befann sig lämpligt nog på Ven så vi syskon hade huset helt för oss själva. Vi drog ihop en väldigt rolig om än städad middag med goda vänner, god mat och god dricka. Vi började med att bjuda på bål som bestod av rosé, lite vodka och sockerdricka. När vi smakade utbarst Siri: "Det smakar väldigt mycket citrus". Svar: "Konstigt, du har ju citron, lime OCH citronmeliss i!" Haha! Det var roligt då, vet inte varför nu...
 
 
Måste även tillägga att vädret sprack upp från regn och rusk (som väderleken utlovade) till följande,precis till kl 18 måste jag tillägga, då vår fest började alltså!
 
 
Maten som serverades och potatisen som kokades. Nästan allt gick åt!
 
 
Ytterligare bevis på en solig midsommaraftonskväll.
 
 
Vi var till och med ute i parken och körde ett parti kubb. Killarna vann. Ölen saboterade mitt spel. Hade lite svårt att sikta. Det började ju bli mörkt också. Ja, precis. 
 
 
Efter det återvände vi hem, sköt undan bordet och satte på musiken. Fy fan vilket ös det blev! 
 
 
Jag måste medge att även om jag egentligen önskat att jag var mycket längre norr ut denna dag så blev det väldigt lyckat. Jag hade jättekul och det verkar som att våra gäster hade det de med.
Ska bli spännande att läsa och SE BILDER på mina kära bloggvänners midsommarafton :)
 
Peace out mina jordgubbar
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: NYX

Ser ju för himla trevligt ut! :) Jag kan inte lägga upp några midsommarbilder. Jag har inga. Fassan tog nog lite kort med hans kamera, får snakke litt med honom ;)

pussenuss

Svar: Fotade du inte? Synd :(
tungelung.blogg.se

2012-06-26 @ 14:04:03
URL: http://iminnorway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0