Dagens läxa - skippa ALDRIG frukost.

Nu kom jag på det! Dagens läxa är alltså att inte skippa frukost och här följer historien bakom som gjorde just detta till dagens läxa.
Igår gick jag en c-tur på förlossningen, idag en A-tur. Bara detta bådar inte gott. Lägg på detta till att jag tränade kettlebells igår innan jobbet. Värre träningsvärk har jag nog fan aldrig varit med om! Jag har vaggat runt som de gravida i värkarbete på jobbet. Jag har alltså inte kunnat GÅ normalt och då ska vi inte tala om när jag ska sätta mig eller resa mig från ex toaletten. Det är en chansning varje gång jag ska ner - träffar jag stolen eller inte? Och varje gång jag ska resa mig upp så måste jag ta i så att det låter som att jag har en krystvärk. Inte riktigt kanske. Eller?...
Nu till historien: Jag vaknar alltså som ni förstår trött som ett as och med träningsvärk som. Ja. Låt oss säga är illa. ILLA! Plus att jag har försovit mig en kvart. När jag kommer ner i köket och plockar ihop min matlåda kommer mamma ut. Hon har precis vaknat.
- Har du ätit frukost?
- Nej, jag skiter i det. Har försovit mig så jag äter någonting senare.
- Du måste äta nu. Vad vill du ha? Havregrynsgröt?
- Hmm, ok.
Mamma ställer sig alltså och gör gröt till mig kl 06.15 trots att hon har semester och är brakförkyld. Innan jag går till jobbet säger mamma:
- Du får inte börja slarva med frukosten, det vill jag inte höra talas om. Du vet aldrig vad som möter dig när du kommer till jobbet. Du kan bli inslängd på en förlossning och kanske inte kan äta på flera timmar!
När jag kommer in genom huvudentrén till förlossningen kl.06.58 möter min handledare mig
- Leonor! Var har du varit? In på 16, det är förlossning!
Förstår ni nu varför jag valt detta som dagens läxa? Jag ska aldrig mer strunta i frulle!

Kommentarer
Postat av: Nyx

LEO! Man ska ALLTID äta frulle. Men. Det har du ju lärt dig nu. Din mamma är fantastisk. Precis som du!! <3 PUSS

2012-06-18 @ 11:01:51
URL: http://iminnorway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0